Silicon en Tiger Experience versterken ICT-propositie aan West- en Oost-Vlaamse bedrijven

Brugge/Kuurne, 5 april 2016

Didier Van Speybroeck, CEO Silicon

Nijverheidsstraat 7, B-8310 Brugge
T: +32 50 39 08 28
E: dvanspeybroeck@silicon.be
W: http://www.silicon.be

Frederick Mommerency, CEO Tiger Experience

Brugsesteenweg 1, B-8520 Kuurne
T: +32 56 42 39 33
E: f.mommerency@tiger-experience.be
W: http://tiger-experience.be

IT-dienstverlener Silicon en Mobistar-partner Tiger Experience zijn een samenwerking gestart om hun aanbod aan West- en Oost-Vlaamse kmo’s, grotere bedrijven, eenmanszaken en vrije beroepen te vervolledigen. Silicon doet een beroep op Tiger Experience om mobiele telefonie aan te bieden aan zijn klanten. Tiger Experience van zijn kant schakelt Silicon in voor de informaticabehoeften van zijn meer dan 1.000 bedrijfsklanten.

Beide bedrijven staan sterk in West- en Oost-Vlaanderen. Silicon heeft zijn hoofdkantoor in Brugge en een vestiging in Nazareth. Tiger Experience uit Kuurne bedient particulieren en bedrijfsklanten. Het bedrijf heeft tien winkels: twee in Kuurne, twee in Kortrijk en daarnaast nog in Aalter, Izegem, Knokke, Menen, Roeselare en Torhout.

Zestig procent van Silicons klanten zijn kmo’s met minder dan honderd werknemers. Veertig procent van zijn klanten hebben er meer dan honderd. De IT-dienstverlener heeft ook eenmanszaken en vrije beroepen als klant. Het overgrote deel van het cliënteel is gevestigd in West- en Oost-Vlaanderen.

Deze bedrijven kunnen bij Silicon terecht voor informaticaprojecten, opleidingen, advies op basis van een audit, en er is zeven dagen op zeven telefonische support van 6 tot 22 uur. De firma levert diensten, hardware en software, in de cloud of geïnstalleerd op servers en computers bij zijn klanten.

Tot het aanbod van Silicon behoren systemen voor customer relationship management (CRM), documentbeheer, boekhouding en enterprise resource planning (ERP), back-up en disaster recovery, het beheer van bedrijfsprocessen en werkstromen, unified communications, virtualisatie en gegevensbeveiliging. Silicon ontwikkelde ook zelf software om systemen snel en kostenefficiënt te koppelen, waardoor je dubbele gegevensinvoer vermijdt en systemen automatisch gegevens kunnen uitwisselen.

Silicon is opgericht in 1978 en telt achttien medewerkers. De omzet van de firma bedroeg vorig jaar ruim 2,5 miljoen euro. Enkele klanten zijn de Mercedes-garages Auto Terminus in Brugge en Oostende, Vivendo, Mazda, Six en Vayamundo.

Tiger Experience viert dit jaar zijn twintigste verjaardag, stelt 45 mensen tewerk en boekte afgelopen jaar een omzet van 8 miljoen euro. In november 2015 nam de West-Vlaamse ondernemer Joris Ide, die eerder vorig jaar zijn staalplatenonderneming verkocht aan het Ierse Kingspan, een belang van tien procent in Tiger Experience. Tiger is een acroniem voor telecom en telefooncentrales, IT en internet, gsm, energie en reparatiecenter. Tiger Experience is een belangrijke partner van Mobistar, dat binnenkort Orange gaat heten. Het bedient 45% van Mobistars bedrijfsklanten in West- en Oost-Vlaanderen, waaronder Unilin, Joris Ide Group, Willems Veranda’s, Degroote Trucks & Trailers, Chateau Residenties en Noordzee Helikopters Vlaanderen.

“Wij versterken de mobiele telefoniepropositie aan onze klanten en Tiger Experience het IT-aanbod aan zijn bedrijfsklanten”, zegt Silicons CEO Didier Van Speybroeck. “Deze samenwerking zal niet alleen onze dienstverlening ten goede komen, maar ook onze omzet en rendabiliteit.”

“Net zoals Silicon willen we een onestopshop zijn voor de telecom- en informaticabehoeften van onze klanten”, zegt Frederick Mommerency, CEO van Tiger Experience. “Door deze doorgedreven samenwerking zijn wij in staat onze klanten nog beter te begeleiden in hun ICT-omgeving. Ons beider bedrijven dragen expertise, efficiëntie, kwaliteit, service en klantgerichtheid hoog in het vaandel.”

Brug-IT
Manager Magazine