Sterke ICT-diensten voor sterke prestaties

Bij Silicon is uw ICT van begin tot eind in veilige en deskundige handen.

Diensten Audit

Bespaar op uw ICT door onze KMO-audit

Wenst u een onafhankelijk advies over uw ICT-park? Wilt u weten hoe u kunt besparen of hoe u meer uit uw ICT-budget kunt halen? Of welke ICT-investeringen voor uw bedrijf op korte of langere termijn de moeite zijn? De Silicon KMO-audit biedt een antwoord op deze vragen.

Wat houdt de KMO-audit in?

  1. Een ICT-engineer scant met gespecialiseerde software uw netwerk op zoek naar (dringende) aandachtspunten.
  2. We voeren een uitgebreid gesprek met uw ICT-verantwoordelijke over aandachtspunten en mogelijkheden.
  3. U ontvangt een uitgebreid, overzichtelijk rapport met concrete aanbevelingen.

Business Analyse

 

Business analyse is een term die in bijna elke organisatie een andere betekenis en inhoud heeft. Onze ervaring leert ons dat het er altijd op neerkomt dat de verschillende bedrijfsprocessen onder de loep worden genomen. Is uw bedrijfsproces effectief en efficiënt? Wat zijn de doelstellingen van uw bedrijf?

We identificeren de zakelijke behoeften, problemen en kansen en vertalen deze in de juiste oplossingen voor uw bedrijf.

Wij onderzoeken voor u:

  • Uit welke stappen bestaat het proces? Welke uitzonderingen zijn er?
  • Bij welke stappen ontstaan fouten? Welke stappen kosten veel tijd of ondervinden vertraging?
  • Zijn de gegevens die nodig zijn bij een processtap tijdig voorhanden en van de juiste kwaliteit? Waarom niet?
Business Analyse
Business Process Automation

Business Process Automation

Soms is het voldoende om een binnenkomend of uitgaand document te klasseren. Meestal echter is dit het begin van een aantal interne processen. Documenten moeten onderzocht worden, gevalideerd en beantwoord worden, actie moet ondernomen worden, …

Processen die bestaan uit een reeks van automatische en manuele acties, die door één of meerdere personen van op één of meerdere vestigingen moeten uitgevoerd worden. Door deze processen binnen een elektronische workflow in te richten, bent u in staat om uw process cycle significant te versnellen, mogelijke fouten binnen uw proces volledig op te vangen, en een overzicht te behouden over de verschillende processen actief binnen uw organisatie.

Managed Services

Wenst u een ICT-partner die al uw ICT-beslommeringen op zich neemt? En proactief uw ICT-omgeving in de gaten houdt, zodat  u geen opportuniteiten mist en problemen geminimaliseerd worden? Dan is een Managed Services contract iets voor uw bedrijf.

Met deze overeenkomst betaalt u een vaste maandelijkse fee. Zo weet u perfect op voorhand hoeveel uw ICT-beheer zal kosten. In return krijgt u een ruim pakket van diensten ter ondersteuning van uw informatica-platform.

Managed Services
Maatwerk

Maatwerk

Vele bedrijven hebben een boekhoudpakket, een Enterprise Resource Planning (ERP) pakket, Microsoft SQL-database, Access en Excel . Deze toepassingen draaien veelal op zichzelf, waardoor veel informatie meermaals in deze pakketten wordt opgeslaan.

Om efficiënter te werken en fouten te minimaliseren kunnen wij pakketten koppelen volgens uw behoeften en bedrijfsprocessen. Voor uw rapporteringsbehoeften bouwen we op uw maat ook dashboards, draaitabellen en filters. Zo heeft u steeds de meest accurate gegevens binnen handbereik.

Op basis van uw noden maken we graag een analyse en een gepersonaliseerd prijsvoorstel. Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie.

Migraties en installaties

Wij leveren en installeren alle hard- en software die nodig is voor een veilige en performante werking. Wij kunnen beroep doen op de jarenlange ervaring van onze informatici en onze talrijke soft- en hardware-partners om nieuwe installaties te doen.

U heeft reeds een volwaardige ICT-infrastructuur die u (deels) wilt behouden? Geen probleem. Wij migreren uw hard- en software naar een andere omgeving.

We werken met vaste partners (Fujitsu, HP, Apple, Cisco, Microsoft, Citrix, Venice, …) zodat we steeds de beste prijs/kwaliteit kunnen garanderen.

Op basis van uw noden maken we graag een analyse en een gepersonaliseerd prijsvoorstel. Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie.

Migraties & Installaties
Monitoring

Monitoring

Voorkomen is beter dan genezen. Daarom scannen wij dagelijks met geavanceerde software uw server(s) en werkstations op zoek naar mogelijke problemen. Om een performante werking te garanderen hebben we hierbij speciale aandacht voor:

  • Processor-gebruik van uw server(s);
  • Geheugen-gebruik van uw server(s);
  • Opslagcapaciteit van uw server(s);
  • Bandbreedte van uw netwerk.

Bij dringende problemen worden wij automatisch verwittigd en geven onze technici prioriteit aan het oplossen van dit probleem. Minder dringende zaken worden ingepland om later uit te voeren of met u te bespreken.

Maandelijks rapport

U ontvangt ook maandelijks een (automatisch) rapportje. Hierop vindt u een beknopt overzicht van de werking van uw server(s) en werkstations. Bij vragen over de inhoud van uw rapport staan wij u graag te woord.

Support

Wij helpen u graag met al uw hard- en softwareproblemen. Op weekdagen is onze helpdesk geopend van 09u00 tot 12u30 en van 13u30 tot 17u00 op het nummer 050/39 08 28.
Wij voorzien 7 dagen op 7 een permanentie voor dringende technische problemen van 6-22 u op het nummer 050/40 51 99.

Elke vraag of opdracht wordt zorgvuldig geregistreerd. Opdrachten worden in eerste instantie behandeld in volgorde van aanmelding. Bedrijfskritieke storingen en klanten met een support-overeenkomst genieten prioritaire behandeling.

Lees er hier meer over.

Support Services